جلسه هماهنگی محتوای تبلیغات ستاد تبریز ۲۰۱۸ با حضور شهاب الدین بیمقدار و اعضای ستاد تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد.

8

به گزارش شهریارنیوز، در این جلسه که به ریاست دکتر شهین باهر برگزار شد در خصوص تولید و محتوای تیزر و تایم لپس های تبلیغاتی تبریز ۲۰۱۸ بحث و بررسی شد.

شهاب الدین بیمقدار در این نشست از تلاش برای اختصاص بودجه ملی برای تبریز ۲۰۱۸ توسط نمایندگان مجلس خبر داد و افزود: تبریز ۲۰۱۸ بهترین فرصت برای کارآفرینی و افزایش رفاه اقتصادی اهالی است. یکی از  ظرفیت های که استان ما داراست افزایش مراکز بوم گردی است که نه تنها خود جاذبه توریستی محسوب می شود بلکه در معرفی فرهنگ و تمدن منطقه موثر است و دارای فواید اقتصادی زودبازده علی الخصوص در زمینه اشتغالزایی دارد.

بیمقدار ضمن قدردانی از زحمات مجموعه شهرداری تبریز در راستای آماده سازی برای تبریز ۲۰۱۸، بر هماهنگی های مصرانه و سریع با سفارتخانه های ایران در سایر کشورها از طریق روابط بین الملل برای تبلیغ این رویداد تاکید کرد.

در ادامه دکتر شهین باهر گفت: ادامه روند برگزاری این جلسات هماهنگی باید ایجاد انسجام و یکدلی در انجام فعالیت های می شود که در راستای تبریز ۲۰۱۸ انجام می شود و برگزاری این نشست ها یک اتاق فکر خوب برای این منظور است.

شهرداری تبریز ضمن ارائه گوشه های از عملکرد شهرداری تبریز در زمینه تبلیغات داخلی و بین المللی تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را با بودجه های محدود و مشخص شهرداری برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ انجام داده و در قبال ظرفیت های موجود، ایده ال به جلوی می رویم و هزینه می کنیم.

وی ضمن اشاره به کمبود ظرفیت های مهمانپذیری تبریز برای ورود گردشگران به تبریز، افزود: ما در این زمینه نیز کاستی های داریم که ظرفیت اماکن گردشگر پذیر ما حدود ۸ هزار نفراست  که در صورت ورود گردشگر بیش از این رقم با مشکل اسکان مواجه خواهیم شد و در این باره باید تدابیر خاصی اتخاذ و اجرایی شود.

شهردار تبریز اظهار داشت: امروزه کشورهای که جدیدا در مسیر رشد گردشگری حرکت می کنند، سیاست های کاری خود را روش گردشگر کنترل شده انتخاب کرده اند که در این حالت راهنمایان گردشگری به صورت کنترل شده گردشگران را در مسیرهای گردشگری و چرخه توریستی قرار داده و شخص به تنهایی در شهر نمی گردد و فقط زوایایی گردشگری و ویترینی شهر را مشاهده می کند.

شهین باهر ضمن تاکید بر استفاده از این نوع گردشگری در تبریز، افزود: ما در این فرصت اگر درست و مدیریت شده عمل نکنیم این ظرفیت تبدیل به تهدید می شود و شاید گردشگران به جای دیدن زیبایی های تبریز شاهد کاستی ها و کمبودهای که در هر شهری وجود دارد باشند و به جای تعریف و تبلیغ تبریز عکس آن را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما ریالی بودجه از پروژه های گردشگری دریافت نکرده ایم، اظهار داشت: همه کمک ها و همکاری ها در زمینه مالی نیست حتی در زمینه همکاری های اداری نیز کوتاهی می شود و هیچ وزارت خانه و سازمانی آماده همکاری در این زمینه نیست.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی و اتمام پروژه مقبره الشعرا تصریح کرد: لااقل قدر داشته های خود را بدانیم و آن را حفظ کنیم به عنوان نمونه پرواز تبریز- هامبورگ را می توان نام برد که با کلی مشکل آن را نگه داشته ایم که در این زمینه با اتخاذ تدابیری می توان جذب گردشگر کرد و این پرواز را رونق بخشید.

گفتنی است؛ در این جلسه میر علی اصغر الموسوی نماینده تام الاختیار استاندار و مشاور شهردار در رویداد تبریز ۲۰۱۸، حجت الاسلام حمیدی مسئول تبلیغات ۲۰۱۸ ، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، سعید حاجی زاده مدیرکل ارتباطات و بین الملل، و آذری مشاور مدیرکل صدا و سیما، منصور برادران قائم مقام معاونت اجتماعی و حسین آذرنیا مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری حضور داشتند.

Print Friendly, PDF & Email