شهردار تبریز:

جهت‌گیری «تبریزیم» باید تقویت وجهه مردمی و جذب نظرات شهروندان باشد

36

شهردار تبریز بر لزوم اطلاع‌یابی از نظرات و پیشنهادهای شهروندان به ویژه در ارتباط با مشکلات محلات تاکید کرد و گفت: برنامه تلویزیونی تبریزیم، ظرفیت ارزشمندی است که باید با همراهی مردم، نیازهای شهر را انعکاس دهد.

شهرداری، مجموعه‌ای است که به صورت شبانه‌روزی و با تلاش بی‌وقفه در خدمت شهروندان است. این تلاش بی‌وقفه در ایام‌الله دهه فجر، بیشتر بارز است و دهه فجر، یکی از دوره‌های مهمی است که همواره در زمان‌بندی پروژه‌های عمرانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

حضور خانواده شهرداری تبریز، در راهپیمایی امروز، زیبا و باشکوه بوده و از همین فرصت، لازم است از این حضور قدردانی کنم.

در ایام‌الله دهه فجر شاهد افتتاح شصت و نه پروژه عمرانی و خدماتی در سطح شهر بودیم که بخش عمده آن‌ها رفع نیازهای قدیمی و محله‌ای شهر را مورد توجه قرار داده است. پروژه‌های دیگری نیز پیش‌بینی شده که تا پایان سال و با نزدیک‌شدن به ایام نوروز، تقدیم شهروندان خواهد شد.

مشارکت مردمی، اساس موضوعات مدیریت شهری است. مدیری که در بالادست قرار دارد، باید از زیرمجموعه خود خبر داشته و راهکارهای موثر را برای تکریم ارباب رجوع و جلب مشارکت، ارائه دهد.

سامانه‌های ارتباطی شهرداری، شماره تلفن ۱۳۷، ایمیل شخصی بنده و راه‌های ارتباطی حراست و بازرسی، در خدمت اطلاع‌یابی از نظرات شهروندان است.

رویه برنامه تلویزیونی تبریزیم نیازمند تغییر است. به همین خاطر، مطابق هماهنگی‌ها با رئیس محترم شورا، باید بتوانیم این برنامه را به سمت تقویت وجهه مردمی و جذب نظرات و مطالبات و پیشنهادهای شهروندان سوق دهیم.

یک سری از پروژه‌های عمرانی در قالب برنامه و بودجه و مطابق اولویت‌های عمرانی شهر، در نظر گرفته می‌شود. اما بخشی از مشکلات نیز در محلات هست که رفع آن‌ها نیازمند اطلاع‌یابی از نظرات مردم است و از شهروندان می‌‌خواهیم این قبیل مشکلات را به صورت تصویری، ارسال کنند.

موظفم که به مشکلات مردم جواب دهیم اما بعضاً مطالباتی عنوان می‌شود که در حیطه وظایف و اختیارات شهرداری نیست. با این حال، انتقاد، همواره سازنده است و وظیفه خود می‌دانیم به مشکلاتی که در حیطه وظایف شهرداری است، رسیدگی کرده و سایر مشکلات را نیز که در چارچوب تعامل با دستگاه‌های اجرایی قابل حل باشند، پیگیری کنیم.

 

Print Friendly